Свіжі урядові рішення у сфері праці

  • 232

Фото без опису

                                        Компенсація роботодавцям за працевлаштування зареєстрованих безробітних. 

 

Уряд постановою від 18.04.2023 р. №338 затвердив порядки компенсації роботодавцям та суб’єктам малого підприємництва частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою ЄСВ, за створення нових робочих місць та за прийняття на роботу офіційно зареєстрованих безробітних.Постанова почала діяти з 21 квітня.

 

        За інформацією Мінекономіки, Уряд затвердив порядки надання компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних зі сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за створення нових робочих місць та за прийняття на роботу офіційно зареєстрованих безробітних. Відповідну постанову було затверджено на засіданні Кабінету Міністрів України 18 квітня 2023 року.

       Постанова №338 набрала чинності з 21 квітня з дня офіційного опублікування в "Урядовому курʼєрі". Але Порядок компенсації суб’єктам малого підприємництва фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування зареєстрованих безробітних на нові робочі місця скасується тільки з 1 січня 2024 року.

Редакція окремо наведе аналіз змін у своєму коментарі.

        «Новий механізм запроваджує економічні стимули за працевлаштування зареєстрованих безробітних на нові робочі місця, а також сприятиме створенню нових робочих місць. Це, своєю чергою, сприятиме збільшенню зайнятості та зменшенню безробіття», - розповіла Перший віцепрем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко.

        Затверджений документ передбачає виплату компенсації у розмірі 50% фактичних витрат сплаченого єдиного внеску за працевлаштовану особу на нове робоче місце. Компенсація виплачуватиметься роботодавцям, які протягом року виплачують працівникам заробітну плату в розмірі не менше трьох мінімальних зарплат.

        За умови збереження такого рівня заробітної плати виплата компенсації здійснюватиметься за кожну працевлаштовану особу впродовж наступних 12 місяців за кошти державного бюджету, передбачені в бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Цей механізм запрацює з 1 січня 2024 року.

       Також встановлюється, що  суб’єктам малого підприємництва надаватимуть компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працевлаштування зареєстрованих безробітних на нові робочі місця.

       Суб’єктам малого підприємництва надаватимуть компенсації у розмірі фактичних витрат сплаченого єдиного внеску за працевлаштованого на нове робоче місце зареєстрованого безробітного, який був скерований центром зайнятості. Компенсація виплачуватиметься за умови, що строк працевлаштування становитиме не менше ніж на 2 роки і виплачуватиметься кожний другий місяць впродовж цього періоду. Планується, що цей механізм запрацює вже цього року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Нові критерії держдопомоги ФОП і малим підприємствам. 

 

Кабмін постановою від 18.04.2023 р. №348 затвердив нові критерії оцінки допустимості держдопомоги суб’єктам господарювання для забезпечення розвитку регіонів і для підтримки середнього та малого підприємництва. Зауважимо, що до категорій отримувачів держдопомоги належать суб’єкти господарювання, що провадять госпдіяльність у будь-якій галузі.

Уряд затвердив нові критерії допустимості державної допомоги ФОПам

і малим підприємствам

 

            Кабмін затвердив нові критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарю-вання для забезпечення розвитку регіонів і для підтримки середнього та малого підприємництва

 

          Кабмін постановою від 18.04.2023 р. №348 затвердив нові:

 

       Ці критерії застосовуються Уповноваженим органом з питань державної допомоги для проведення оцінки допустимості державної допомоги, яка надається з метою забезпечення сприяння соціально-економічному розвитку регіонів, для стимулювання інвестиційної активності суб’єктів господарювання та сприяння діяльності щодо вироблення суб’єктами господарювання товарів (виконання робіт, надання послуг).

       До категорій отримувачів державної допомоги належать суб’єкти господарювання, що провадять господарську діяльність у будь-якій галузі.

Максимальний розмір державної допомоги становить:

  • для суб’єктів великого підприємництва — до 50 відсотків сукупного розміру допустимих витрат;
  • для суб’єктів середнього підприємництва — до 60 відсотків сукупного розміру допустимих витрат;
  • для суб’єктів малого підприємництва — до 70 відсотків сукупного розміру допустимих витрат.

       Максимальний розмір державної допомоги, що може бути наданий отримувачу державної допомоги, визначається з урахуванням сукупного розміру державної допомоги.

       Сукупний розмір державної допомоги, включно з незначною державною допомогою, яка надається отримувачеві державної допомоги на відшкодування тих самих допустимих витрат, розраховується як сума державної допомоги за всіма програмами державної допомоги та/або індивідуальної державної допомоги.

      Визначення максимального розміру державної допомоги та допустимих витрат здійснюється з урахуванням податків, зборів (обов’язкових платежів).

 

      Ці критерії застосовуються Уповноваженим органом з питань державної допомоги для проведення оцінки допустимості державної допомоги, яка надається з метою створення сприятливих умов для розвитку суб’єктів середнього та малого підприємництва та сприяння провадженню їх господарської діяльності з виробництва ними товарів (виконання робіт, надання послуг).

До категорій отримувачів державної допомоги належать суб’єкти середнього та малого підприємництва, що провадять діяльність у будь-якій галузі.

Максимальний розмір державної допомоги становить:

  • на покриття витрат на консультаційні послуги — до 50 відсотків таких витрат;
  • на покриття витрат, пов’язаних з участю в ярмарках, — до 50 відсотків таких витрат.

         Максимальний розмір державної допомоги для підтримки стартапів:

1) у формі кредитів на пільгових умовах:

  • строком на десять років становить 2 млн євро обсягу кредиту за офіційним валютним курсом Національного банку, встановленим на дату надання державної допомоги;
  • строком від п’яти до десяти років визначається як добуток наведеного значення максимального розміру державної допомоги та співвідношення десяти років і фактичного строку кредиту;
  • строком до п’яти років визначається на рівні максимального значення розміру державної допомоги у формі кредитів строком на п’ять років;

2) у формі гарантій:

  • строком на десять років становить 3 млн євро гарантованої суми за офіційним валютним курсом Національного банку, встановленим на дату надання державної допомоги;
  • строком від п’яти до десяти років визначається як добуток наведеного значення максимального розміру державної допомоги та співвідношення десяти років і фактичного строку дії гарантії;
  • строком до п’яти років визначається на рівні максимального розміру гарантованої суми для гарантій строком на п’ять років.
  • Розмір гарантії без урахування гарантованої суми з обслуговування кредиту не повинен перевищувати 80 відсотків розміру кредиту;

3) у формі грантів становить до 800 тис. євро за офіційним валютним курсом Національного банку, встановленим на дату надання державної допомоги.