Пам’ятка водієві транспортного засобу щодо проїзду через залізничний переїзд

  • 137

У зв'язку з тривалими відключеннями електроживлення на залізничних переїздах, з метою попередження дтп та забезпечення безпеки руху автотранспорту та потягів, нагадуємо про важливість дотримання правил проїзду через залізничий переїзд.

ВОДІЙ, ПАМ’ЯТАЙ !

В момент увімкнення переїзної сигналізації поїзд вже знаходиться на відстані менше 1000 метрів та з’явиться в межах переїзду через 30-40 сек. Зважаючи на значну вагу поїзда та швидкість його руху, гальмівний шлях поїзда складає близько 1000 м. Тому машиніст не зможе миттєво зупинити поїзд, помітивши автомобіль на переїзді, навіть застосувавши екстрене гальмування!

Залізничний переїзд – це зона підвищеної небезпеки! Від твоїх дій залежить життя і здоров’я – твоє і оточуючих! Порушення правил проїзду залізничних переїздів тягне за собою кримінальну відповідальність, може спричинити значні матеріальні збитки та призвести до непередбачуваних тяжких наслідків із втратою людського життя!

Пам’ятка водієві транспортного засобу щодо проїзду через залізничний переїзд

Порядок проїзду залізничних переїздів, а також відповідальність за його порушення, визначений цілим рядом нормативно-правових документів з безпеки дорожнього руху.

  1. Закон України «Про дорожній рух», Розділ III «Права та обов’язки учасників дорожнього руху» (Стаття 14 Учасники дорожнього руху)

Учасники дорожнього руху зобов’язані:

– знати і неухильно дотримувати вимог цього Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху;

– створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям і громадянам.

  1. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 «Про Правила дорожнього руху»,

пункт 20 «Рух через залізничні переїзди»   

20.1. Водії транспортних засобів можуть перетинати залізничні колії лише на залізничних переїздах.

20.2. Під’їжджаючи до переїзду, а також починаючи рух після зупинки перед ним, водій зобов’язаний керуватися вказівками і сигналами чергового по переїзду, положенням шлагбаума, світловою та звуковою сигналізацією, дорожніми знаками і дорожньою розміткою, а також переконатися в тому, що не наближається поїзд (локомотив, дрезина).

20.3. Для пропуску поїзда, що наближається, і в інших випадках, коли рух через залізничний переїзд заборонено, водій повинен зупинитися перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінією), дорожнім знаком 2.2, шлагбаумом чи світлофором так, щоб бачити сигнали, а якщо засоби організації дорожнього руху відсутні – не ближче 10 м. до найближчої рейки.

20.4. Якщо перед переїздом немає дорожньої розмітки або дорожніх знаків, що визначають кількість смуг руху, рух транспортних засобів через переїзд дозволяється лише в один ряд.

20.5. Рух через переїзд забороняється, якщо:

а) черговий по переїзду подає сигнал заборони руху – стоїть до водія грудьми або спиною з піднятим над головою жезлом (червоним ліхтарем чи прапорцем) або з витягнутими в сторони руками;

б) шлагбаум опущений або почав опускатися;

в) увімкнено заборонний сигнал світлофора чи звуковий сигнал незалежно від наявності та положення шлагбаума;

г) за переїздом утворився затор, який змусить водія зупинитися на переїзді;

д) до переїзду в межах видимості наближається поїзд (локомотив, дрезина).

20.6. Рух через переїзд сільськогосподарських, дорожніх, будівельних та інших машин і механізмів дозволяється тільки в транспортному стані.

20.7. Забороняється самовільно відкривати шлагбаум або об’їжджати його, а також об’їжджати транспортні засоби, які стоять перед переїздом, коли рух через нього заборонено.

20.8. У разі вимушеної зупинки транспортного засобу на переїзді водій зобов’язаний негайно висадити людей і вжити заходів для звільнення переїзду, а якщо це не вдається зробити, він повинен:

а) коли є можливість, послати двох чоловік уздовж колій в обидва боки від переїзду не менш як на 1000 м. (якщо одного, то в бік ймовірної появи поїзда, а на одноколійних переїздах – у бік гіршої видимості залізничної колії), пояснивши їм правила подавання сигналу зупинки машиністу поїзда (локомотива, дрезини), що наближається;

б) залишатися біля транспортного засобу і, подаючи сигнали загальної тривоги, вживати всіх заходів для звільнення переїзду;

в) у разі появи поїзда бігти йому назустріч, подаючи сигнал зупинки.

20.9. Сигналом зупинки поїзда (локомотива, дрезини) є круговий рух руки (у світлу пору – із шматком яскравої тканини або будь-яким добре помітним предметом, у темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з факелом або ліхтарем). Сигналом загальної тривоги є серії звукових сигналів транспортного засобу, що складаються з одного довгого і трьох коротких сигналів.

20.10. Стадо тварин дозволяється переганяти через переїзд тільки за достатньої кількості погоничів, але не менше трьох. Переводити поодиноких тварин (не більше двох на одного погонича) необхідно лише за вуздечку, повід.